2009. 08. 31.

Leonard Cohen koncert

Leonard Norman Cohen (Montréal, 1934. Szeptember 21.) kanadai költő, regényíró, énekes és dalszövegíró.
Zenei pályafutása háttérbe szorítja költői és írói érdemeit, pedig a zeneiparbeli sikere után is jelentetett meg verseket. Korai korszakában a zenéje a countryra épült mind dallamait, mind a hangszerelését tekintve, de a 70-es évektől a pop- és a kabarézene különböző stílusai hatnak rá. A 80-as évektől mély, basszus hangfekvésben való ének jellemzi, amelyet szintetizátor és női háttérvokál kísér.
Dalai gyakran érzelmileg súlyos, komplex lírai darabok, amelyek közelebb állnak a költészet szóvarázslataihoz, mint a dalgyártás hagyományaihoz. Szövegeiben sokszor jelenik meg a vallás, az elszigetelődés és a személyes kapcsolatok bonyolultsága.

Kedves ismerősöm jóvoltából láttam a budapesti koncertet. Szép este volt minden tekintetben (előadásmód, hangzás, közönség). Örültem a lehetőségnek, de sokkal nagyobb élményt kaptam, mint amire számítottam.
És a lehetőségen felül még CD-t is kaptam Cohen dalaiból.

Nincsenek megjegyzések: